fredag 17 maj 2013

Eichstätt!


Allt gick bra igår och Bettina plockade nog upp mig och nu är jag hemma hos henne och ska snart smaska på uppdukad frukost medan min värdinna är på föreläsning. Tänkte bara dela med mig av några insikter från min flygresa igår. 
1. Planet var fyllt av mestadels business men, och jag satt klämd emellan två.
2. Jag satt och funderade om de som satt bredvid mig var tyska, finska eller av annan nationalitet. Sen nös jag och fick höra ett "Gesundheit", då var det avgjort.
3. Planresor kan vara ganska lustiga. Vet int vad som hände, men flygvärdinnan som läste upp säkerhetsföreskrifterna började plötsligt skratta. Hennes röst brast i alla meningar och snart skrattade alla ombord.  
4. På planet fick man en slags hotdog att äta. Första gången jag ätit korv på planet.
5. Beställer man en öl på Lufthansas flyg får man en normalstor öl. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar