torsdag 13 november 2014

December, jag är redo!

De senaste åren har jag inte så värst taggad inför julen, jag har inte varit brydd om att julstöka, byta gardiner eller att överhuvudtaget pynta. Under åren i Åbo hade jag en julhandduk och en ljusstake och that was about it. Men iår!!! Ju närmare december vi kommer, desto mer taggad blir jag. Jag skäms nästan, speciellt eftersom jag härjar med vänner som redan börjat pyssla. Men iår känner jag ett starkt behov att av julstäda, byta till julgardiner, pynta och baka och ha mig. Julgodis, bröd och cheese cake med smak av jul. Herrejestas, vad har hänt med mig? Risken är förstås stor att det hinner vända innan jul när man hört samma julsånger tusen gånger om och trängts i julhandeln. Men just nu är jag taggad åtminstone. Köpte dessutom en dyrare julkalender iår, när man får äta en choko varje dag kan det lika bra vara jättegott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar