torsdag 18 oktober 2012

Ångesten i matbutiken

Jag är tillbaka i Åbo efter en lång paus i Vasa. Avbrottet var nog precis vad jag behövde, det känns faktiskt helt okej att vara tillbaka och jag har återfått lite motivation att göra mig klar härifrån. Men mitt velande är också tillbaka, hade helst sett att det skulle försvinna. Hade absolut ingen mat hemma så jag gick till butiken. Men väl där stod jag bara som ett apatiskt mähä och stirrade på alla ostar, pålägg och smörpaket och visste inte vad jag skulle ha. Ville inte ha något fast jag visste att jag måste köpa så jag slipper äta ägg med körsbärsmarmelad och sojasås. Det är nämligen typ det enda jag har i mitt kylskåp. Nog för att jag fattar att graduskrivarprocessen påverkar en, men nog måste jag ju för helvete kunna välja ost utan att få ångest.

För övrigt tror jag att jag ska skriva en bok med samma titel som detta inläggs rubrik, tror det blir en riktigt hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar