fredag 19 oktober 2012

Rent

Jag tror att de flesta som känner mig skulle säga att jag är lite av en slarvmaja och att jag ganska ofta har det väldigt råddigt hos mig. Och jo det stämmer väl tills viss del... Men det är nog mest fråga om att jag kanske har en lite högre tröskel än andra när det kommer till råddighet. Och det är för att när jag väl tycker det är så äckligt att jag inte trivs längre hemma, då städar jag och förvandlas till den mest pedantiska städgalningen. Det tar minst fyra timmar för mig att städa min lägenhet, och då överdriver jag inte det minsta. Ska det göras så ska det göras grundligt och därför blir det inte så ofta. Men igår/idag har det blivit gjort och nu sitter jag och njuter av renheten och längtar tills jag får gå och sova i mina nya rena lakan. Det bästa med att sova är ju att det blir en ny dag och just imorgon kommer bli en fin dag för då kommer Hanna. Hon är minst sagt van med min råddighet så tror hon kan bli en aning förvånad när hon ser hur skinande rent jag har det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar