tisdag 31 december 2013

Året 2013 juni-december

Juni
I juni hann jag bland annat med en tripp till Jeppis för att fira att jag och Malin hade varsin färdigskriven gradu och att umgås med Vasa-vänner, innan jag  och Angelica begav oss av till Åland för ännu en härlig sommar på ön. Jag jobbade, hade roligt och trivdes på min favoritö. 

Duktiga graduskribenter.

Arkeeen!

Solnedgång i Käringsund.

Midsommarafton!

Midsommardagen!

Angelicas födelsedag firades ute på en ö med picnic och många skratt. En härlig dag!

Juli 
Jag jobbade, servade svenskar, blev tokig på jobbet, underhölls av fina vänner,  cyklade till eckerö från Mariehamn, festade, hade besök, solade, var ute och gick. Njöt helt enkelt av sommaren på  Åland med allt vad det innebär. 

Livsnjutarn på besök.

Besökte Eckerös viltsafari för första gången i mitt liv. 

Min lilla knas-Hanski. 

Besökte även detta år Rockoff, såg Petter och var stormförtjust.

Ute på minigolfresa till Kökar med bästaste medlemmarna av Eckerö Hell Golfers. Fniss. 

Augusti
I augusti började jag tröttna på turister och slutade jobba och var tvungen att säga hejdå till alla Ålandsvänner. For till Vasa och inledde mina ämneslärarstudier.   Började städa och dona i Moffas lägenhet som numera är mitt hem. Gick på Johanna och Sörens fina bröllop. 

Käringsund i augusti. 

Fyrverkerier på Eckerös brandkårsdans, dagen före återfärd till fastlandet.

Cider med Mia på Faros.

Bröllop!

Jag och fina Jenny.

September 
I september fick jag mitt magistersbetyg, hälsade på i Åbo, gjorde mig mer hemmastadd i lägenheten och försökte vänja mig med att vara tillbaka i Vasa men utan studier eller jobb. Gick på många promenader och skaffade i något skede gymkort. 

Firade magisterexamen. 

Firade lite mer.

Fotade lite ibland.

Oktober 
Bloggade tydligen inte en endaste gång på hela oktober. Blev lite mer rastlös, fortsatte att gå ut och gå ganska flitigt och började gymma med Mia allt mer. Lägenheten började fixas och fick nya tapeter och färger och började allt mer kännas som ett hem. En av höjdpunkterna i oktober var ett ytterst minnesvärt besök av Hanna. 

Höstpromenader.

Mer höst.

Hade Eeva på besök.

Hanski på besök!

November
Någonting här började jag få riktigt lejdon av att vara dagdrivare. Det kändes som om jag inte gjorde något annat än att vänta på att folk hade tid med mig. Trots det gick november som tur relativt snabbt. I slutet av månaden begavs det av till Åland och fältpraktiken. Efter nästan 3 månader utan något att göra var det riktigt skönt att få något att göra igen. Dessutom på favoritön. Tillbringade några sköna dagar i Åbo före båtresan över till Finlands Ibiza. 

Umgicks med bästa och tokigaste grannarna. 

Gav blod på näsdagen. 

Hade Jeppisbesök och sagostund. 

Förfestande och förberedande innan lillajulskryssning. 

December
Månaden bara susade förbi. Jag umgicks med en massa fina typer som vanligt. Fälpraktiken tog upp mycket av min tid och trots att jag var lite stressad var det ändå otroligt roliga veckor. Tusen tack till Hanna som jag fick bo hos och vara dum i huvudet med! Till julen åkte jag förstås tillbaka till Vasa för att fira julen hemhem i Sundom. 

Hundmys.

Arkenmys.

Luciamys.

Kattmys.

Julmys.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar