tisdag 31 december 2013

Nyårslöften 2014

Jag har detta år insett hur mycket jag faktiskt hatar ordet "måste". Det finns inget värre att känna sig tvingad till något eller att känna att man måste göra si eller så. I 2014 års nyårslöften finns inga måsten, men inte heller något "får inte". Istället består mina nyårslöften av "ska" och strävanden. Efter att ha läst Anne Hietanens blogginlägg bestämde jag mig för att inte ha någon slags strejk eller bestämmelser över vad jag får eller inte får äta/dricka iår. Det betyder ju förstås inget frossande, jag ska ändå sträva till att ha en sund livsstil, men tänker inte må dåligt över att vilja ha en bit choko till kaffet en helt vanlig tisdag. Jag får äta och dricka vad jag vill, och även göra vad jag vill, så länge jag känner mig glad och nöjd med det. Jag ska sträva till att vara öppen för vad livet för med sig år 2014 helt enkelt. Målet är att må så bra som möjligt, och också vara en så bra människa som möjligt. Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar