måndag 30 december 2013

30 frågor om 2013

Eftersom jag älskar listor stal jag den här av pluttisen Ankis
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jo många saker! Bland annat reste jag till Japan.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Tror att jag hade godis- och cocisstrejk i princip hela våren. Höll det ganska bra, förutom på resor, då det är tillåtet att glömma bort nyårslöften! Tror också jag bestämde mig att inte köpa nagellack. Det gick sådär...

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Krista fick världens sötaste lillprupi <3 Min kusin fick en till sötis flicka.

4. Dog någon som stod dig nära?
Världens bästa Moffa.

5. Vilka länder besökte du?
Japan, Tyskland och Sverige. Åland borde också räknas.

6. Är det något du saknat år 2013 som du vill ha år 2014?
Ja och nej.

7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Många datum med både lessna och fina minnen.

8. Vad var din största framgång 2013?
JAG SKREV FÄRDIGT MIN GRADU OCH FICK MAGISTERSEXAMEN! WOHOO! Och så hade jag rätt i en språktvist med Hanski. Fniss.

9. Största misstaget?
Heh.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Många äckelförkylningar som vanligt och äckeltandvärk (måste boka tandläkartid!) Inget värre som tur.

11. Bästa köpet?
Bland annat mina Batman-converse (som tekniskt sett Chohanna köpte, men ändå)

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat och grejer åt lägenheten. Känns också som att jag har satt en massa pengar på tvättmedel och på hårprodukter i år.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att bli klar med studierna, att ha en fin lägenhet och att ha så många fina människor omkring mig.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
Avicii-Wake me up, Ylvis-The Fox och Niello-Legenden. Bland andra. 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Svårt att säga. Det har varit ett tungt år men samtidigt är jag ganska tillfreds.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit det lugnt och inte oroat mig så mycket.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat, få dåligt samvete för saker som jag inte har orsak att få dåligt samvete för, brytt mig om dummisar.

18. Hur tillbringde du julen?
Hem-hemma i Sundom. Ätit och slöat mycket, just the way I like it. Träffat nära och kära. 

19. Blev du kär i år?
 Nee.

20. Favoritprogram på TV?
Har sett på en massa kvalitetstv i år: Bonde söker fru, real housewives, Svenska Hollywoodfruar osv. 
21. Bästa boken du läste i år?
Det blev nog inte så hemskt många böcker lästa detta år, tyvärr. En man som heter Ove och Sandmannen är väl de två jag kommer på så här på rak arm.

22. Största musikaliska upptäckten?
Ylvis! Haha! Och Niello (fast har ärligt talat bara lyssnat på Legenden)

23. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Kommer inte riktigt ihåg om och vad jag önskade mig, men jag fick en superb helg på Åland. Det önskar jag mig ju konstant!

24. Något du önskade dig men inte fick?
Ja säkert, men man kan ju inte få allt.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Det var torsdag. Jag spenderade dagen i Hemliga Huset medan Hanski var i skolan. Jag höll på att gå upp i limningarna för att jag var så nyfiken på vad som skulle hända i helgen. Jag fick många grattisönskningar, samt världens finaste blombukett av Mamma och Hanski. På kvällen bjöds det på tårtkalas. En mysig dag, som följdes av två spännande dagar med kryssning, spelkväll, bastu- och poolbadande, middag, inflyttningsfest och krogkväll. Tusen tack till alla fina inblandade! <3

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Dumt att tänka tillbaka när man kan blicka framåt istället och hoppas på ett bra 2014. Hej jag heter "klyschan" i mellannamn...

27. Hur skulle du beskriva dig själv år 2013?
 Stressad första delen av året, sedan mer självreflekterande och delvis rastlös.
28. Vad fick dig att må bra?
 Alla fina som finns i ur och skur. Åland. Resor.

29. Vem saknade du?
De som inte är där jag är.

30. De bästa nya människorna du träffade?
Blir för varje år allt mer förvånad, och tacksam, över att vid min höga ålder (hehe) ännu hitta nya vänner. Har dessutom kommit vissa vänner ännu närmare. Har verkligen tur på vänskapsfronten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar