tisdag 31 december 2013

Året 2013 januari-maj

Det bästa med att ett år håller på att ta slut är att man få blicka tillbaka och fundera på året som gått, samtidigt som man får undra och hoppas över det kommande året. Här följer en sammanfattning om mitt 2013.

Januari
Året inleddes om jag inte minns helt fel hos Mia med spel och med att titta åå raketerna. Året hade inte bästa starten, eftersom jag tillbringande största delen av jullovet med sömnsvårigheter och hemska utslag troligen orsakade av stress. Jag gjorde en Helsingforsutflikt med Ankis innan jag begav mig av till Åbo för att ta itu med min magisteravhandling. Jag minns januari som mycket stressig. Jag skrev på gradu, gick på mina återstående kurser och vikarierade min mor. 

Åbo en vacker dag i januari.

Februari
Februari var också en stressig månad, mycket tid gick åt till graduskrivande och -ångest. Jag gick också en hel del på bio. Min 25:e födelsedag firades med buller och bång med en långhelg på min favoritö. Jag hade så otroligt roligt och kan inte med ord beskrivna hur mycket jag uppskattar alla som gjorde mitt födelsedagsfirande så skoj som det var! Allt det roliga behövdes för att klara av att  i slutet av samma helg klara av de ledsamma nyheterna att bästaste Moffa dött. 

Glad födelsedagsprinsessa på kryssning! 

Födelsedagsfirande dag 3.

Fina Moffa.

Mars
Fortsättningsvis gradustress varvat med biobesök. När jag läser mina gamla blogginlägg får jag lite ångest när jag påminns om hur stressad jag var. Hade till och med mardrömmar på nätterna. Så sjukt att något så dumt som 60+ sidor text kan påverka en så mycket. Månadens bästa var definitivt att hälsa på Mecca i Japan tillsammans med Mia. Hade så roligt och upplevde många nya saker. Hade inte trott att jag skulle tycka om Japan så pass mycket som jag faktiskt gjorde. Hade grym jetlag efteråt som gjorde att jag gick och sova 9 på kvällarna och stiga upp tiiiiiidigt på morgnarna. Men väldigt effektivt när man har två och en halv vecka att skriva klart en gradu. 

Glada och uppgraderade på flyget till Osaka. 

Mia och Mecca vid Osaka castle.


April
Fortfarande en hel del gradustress, men här någon gång började jag se ljuset. Bloggade endast 5 inlägg den här månaden. Förberedde mig för att avsluta studietiden i Åbo och började så småningom packa ihop mitt Åboliv. Någon gång där emellan gick jag på vår ämnesförenings 25:e årsfest och hade roligt. 

Tog en Åbo-paus i nåt skede och gick på pokerkväll hos Mia och Yoda.

Årsfest. 
Nina, jag och Josse på årsfest.

Njöt av Vappen i Åbo.

Maj
De sista kurserna avklarades och jag packade ihop min lägenhet. Ingen desto mer stress, istället var jag väldigt rastlös i en så när tom lägenhet med enbart tvn och datorn som underhållning. En dag gick jag planlöst 15km bara för att jag hade absolut inget annat att göra. Jag besökte Bettina i Tyskland, där jag verkligen shoppade loss och firade att min gradu var klar och opponerad. Maj var också månaden när jag blev klar med Åbo och lade 6 studieår bakom mig. 
Öldrickardag i München. 

Jag och Bettina. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar