söndag 30 december 2012

Årskrönika 2012: maj-juni

Maj

Månaden inleddes i Tyskland och när jag kom tillbaka till landet missade jag mitt flyg till Åland och därmed missade jag också en arbetsdag. Jobbet rullade på, jag började gruva mig för att mitt vikariat led mot sitt slut. I maj blev det ännu mer festande, tror jag aldrig har sprungit så mycket på krog som min vår på Åland. Om våren på ön började lite ensam, så var det allt annat mot slutet, som tur. Det blev mycket promenader, picknickande och som sagt festande. Sista arbetsveckan bakade jag kaka och kex åt mina kollegor, något som uppskattades mycket. Jag sa hejdå till mina fina arbetskamrater, lämnade in nyckeln till lägenheten och lämnade Åland för att fira syster som både fyllde 19 och tog studenten. 
Glasslass i Tyskland.

Sushipicknick med Eeva.

Jag och Hanna på kryssning med Eckerölinjen.




Juni
Den här månaden var nog en av årets bästa tror jag. Var knappt en vecka innan jag smet tillbaka till Åland för att bo två och en halv vecka hos Hanna, samt för att hjälpa till att skola in de nya sommarjobbarna på campingen. Sommar på Åland är ju aldrig fel och jag hade otroligt roligt. Även den här månaden blev det mycket festande, förutom lite jobbande. Det här året var första gången jag åkte följebåt på postrodden, fast tyvärr var det för blåsigt att åka hela vägen över till Sverige. Midsommar firades med mina bästaste vänner hos Sofia och Mulle i Torp. En av de mest lyckade midsomrarna tror jag.  Efter midsommar begav jag mig hem till Vasa igen.
Jag på Postrodden.

Partybrudarna på midsommardagen.

Grillande i Sundom. Sommarens, om inte årets, bild.

Midsommar. Stulen av Ankis. Robin, Ankis, jag och Eeva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar