måndag 31 december 2012

Och så något listigt...

Man kan ju inte sluta året utan en obligatorisk året-som-gått-lista. Den här listan gjorde jag förra året, så den får duga iår också.



1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jo. Jag besökte Indien och den resan var fylld av en massa saker jag aldrig gjort förut. Så undervisade jag för första gången i mitt liv.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Som vanligt minns jag inte riktigt vad jag lovade. Men jag läste några av mina gamla inlägg och där stod det något om att lyssna mer på positiva saker än negativa. Tror jag måste jobba lite mer på det.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
                                                   Hmm, jo men inte någon supernära.
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej som tur inte iår.
5. Vilka länder besökte du?
Indien, Sverige och Tyskland.
6. Är det något du saknat år 2012 som du vill ha år 2013?
Hmm, inte egentligen.
7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Jag minns många fina dagar, och mindre fina för delen, men jag är urdålig på datum så det kommer jag aldrig att minnas.
8. Vad var din största framgång 2011?
Jobbet på Åland. Tycker om att utsätta mig för situationer som jag inte är 100 procent bekväm med, och sen lyckas.
9. Största misstaget?
Lyckades nog inte med något desto värre, förutom att söndra mina favoritsolglasögon kanske. Man ska inte ångra saker, ofta för de en vidare till något bättre.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Lite småförkylningar då och då och ont i ryggen, men inte något desto värre.
11. Bästa köpet?
Hmm, svårt. Kommer inte riktigt på något.
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Antagligen hyra och mat. Och mitt hår kanske.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina finfina vänner gör mig alltid glad. Att jag fick ha så fina kollegor på Åland i våras gjorde mig också glad.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Gangnam Style är väl en ganska självklar låt, men också "When I held ya" och Rihannas "Where have you been?"
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag tror och hoppas att jag var gladare. Mer nöjd med mig själv åtminstone.
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit itu med saker och stått upp mer för mig själv.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Blivit upprörd.
18. Hur tillbringde du julen?
Hemma med familjen, ganska vanligt men ändå ovanligt.
19. Blev du kär i år?
Mjä.
20. Favoritprogram på TV?
Hade ingen TV för största delen av året, men Så mycket bättre, Svenska Hollywoodfruar och The Real Housewives of Atlanta tittades det flitigt på.
21. Bästa boken du läste i år?
Läste tyvärr ganska lite i år. Men Keplers Paganinikontraktet och Korkea-Ahos Gräset är mörkare på andra sidan har nog satt sig på huvudet.
22. Största musikaliska upptäckten?
Mumford and sons, Linnéa Henriksson och det åländska bandet The Spiny Normans.
23. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
En ring som matchar mitt favorithalsband och som Sofia gav mig.
24. Något du önskade dig men inte fick?
Inte vad jag kan minnas nu.
25. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag höll lektioner på förmiddagen och på eftermiddagen åt jag kaka och pizza med Sofia. Förberedde lektioner.
26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Säkert, men saker skulle också ha kunnat varit mycket sämre.
27. Hur skulle du beskriva dig själv år 2012?
Nöjdare, mer spontan och glad.
28. Vad fick dig att må bra?
Alla fina vänner, Åland och zumba.
29. Vem saknade du?
De som var långt borta från mig.
30. De bästa nya människorna du träffade?
Kollegorna, Eeva och Hanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar