måndag 31 december 2012

Årskrönika 2012: september-december

September
De tråkigaste månaderna att se tillbaka på är oftast hösten. Jag hade en riktigt bra höst med mycket trevligt, men största delen gick nog ändå till vånda över graduskrivandet. Började september med en snabbvisit till Åland.  Mitt humör gick upp och ner, mycket beroende på hur jag tyckte det gick med gradun. Hann även med ett besök till Helsingfors för att hälsa på systeryster.I september fick jag ett nytt TV-beroende, nämligen The Real Housewives of Atlanta.

Oktober
I oktober började jag med min 30 dagars fotoutmaning för att bli lite mer aktiv på bloggfronten och för att få mer bilder till bloggen. Oktober gick mest till studier, eller som det brukar vara, att få ångest över studierna men i själva verket inte prestera så mycket. Jag hann också med höstens första besök hemhemma. Hade riktigt lejdon av Åbo före det, men efter två veckor hemma återfick jag lite krafter och kunde fortsätta studera efteråt. Jag fick också besök av min kära Hanna en helg i oktober. Helgen efter besökte jag henne på Åland. Roliga helger båda två. 
November
November brukar kännas som årets längsta och jobbigaste månad, men det här året var månaden helt okej. Jag jobbade riktigt flitigt på gradun, men umgick också med mina Åbo-vänner. Dammidagen som herrarna i vår ämnesförening ordnade var en av månadens höjdpunkter, hade sett fram emot det länge. En orsak till att november inte var så pjåkig var också det att sista veckorna i månaden tillbringades på Åland. Igen blev det förstås lite festande, men också lite studerande och ett välbehövligt frissabesök. 

December
Månaden inleddes med lillajul på Åland. Det har börjat bli tradition att fira lillajul där med bästaste vännerna, hoppas vi fortsätter med det länge. I år var det dessutom maskerad och jag (Cleopatra) festade loss med bland andra enhörningen, Barbie och mexikanen. Efter att vi kom från Åland var det åter igen studierna som gällde, med en liten paus när min kära mor kom på besök. Fick även besök av Krista. Efter ämnesföreningens julfest bar det upp till hemtrakterna igen för att börja förbereda sig för julen. Har umgåtts med Vasa-vännerna och stirrat en hel del i taket. Men sånt ska ju också göras. Julen flöt ganska lugnt förbi och tydligen var jag snäll i år också för tomten kom nog med en del paket. Det här året slutar med samma som förra året, med en gnutta ångest över det kommande året. Men också med en del förväntan. Tror det kommer bli ett bra år 2013.




Damerna inför dammiddagen.


Hissmys med Hanna i Åbo.


På hockeymatch på Åland.


Barbie och Cleopatra.


Syster på julafton.


Julfint i Åbo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar